Monday, May 23, 2011

n.u.r.k.a.s.i.h t.h.e. m.u.v.i.e


sapa tau cite nur kasih, angkat tangan!!
sapa pernah nonton cite nur kasih, angkat tangan!!




haaaaa saya percaya kalau ada sepuluh orang, mesti 9 orang akan angkat tangan mereka...semua orang tahu cite nie...semua suka, kan kan kan...drama nur kasih dah jadi fenomena kat malaysia...ye la kalau tak, tak kan la boleh ada sampai 19juta penonton...mula dari drama yang meletup-letup terus jadi filem...drama nur kasih saja dah entah berapa kali ulang kat tv...setiap kali ulangan pon tetap akan dapat sambutan...kalau ulang banyak kali pon tetap tak boring nak tengok...

seperti yang semua telah sedia maklum 19 mei lepas dah mula la ditayangkan filem nur kasih the muvie nih...haaaaa kepada seorang yang tak angkat tangan tadi tu, nie la cite dia yer...




sabtu lepas, saya pergi la jugak meluangkan masa nak tengok kehebatan filem nur kasih nie...saya sebenarnya takde la excited sangat nak tunggu cite nie keluar sebab tak nak frust bila tengok nanti cite dia xdak la sehebat mana...risau promosi ja lebih kan....kang tak pasal2 rugi ja duit tuh...tapi disebabkan ada orang ajak saya p tengak muvie hari tu, makanya saya pon pergilah...


tapinya kan....
tapi...





tapi susah bebeno nak dapat tiketnya....ramai gle kot orang....beratur panjang...wallawei...terkezut den...ni la rasa2nya first time saya p tengok muvie melayu yang xdapat tiket...kalau ada tiket pon kt line depan2 sekali...tu pon kejap ja...pk2 dua tiga minit tgk2 tempat tu pon orang sapu licin...hohoho...kesian...

disebabkan sambutan yang terlalu memberansangkan itu, makanya rasa excited tu terus menjelma...terus rasa nak tengok jugak walau macam mana pon...haha...walau pon terpaksa tunggu untuk waktu tayangan yang seterus2nya...

masuk2 tengok dah macam waaaaaaaaah kagummm!!! sebab apa??

sebab sinematografi dia cantek sangat...suka sangat taw...scene kat jordan tu pon cantek jugak...eh x, cantek sangat2....macam lukisan bak kata nur amina...


cite dia ok la....banyak pengajaran dan kasih sayang dalam cite nih...ramai sangat yang kata best...sedey sampai yang menangis2...tapi saya xde la nangis pon...bukan tak sedey, terasa jugak la tapi air mata xmo kuar pulak nak wat macam mana...

pelakon2 dia pon mantap2...tak yah nak beria bagitau sapa la kan sebab sume mesti dah kenal kn...haha

tapi, paling saya suka sikecil mayam nih...comel taw....



abang dia pulak hensem sangat...elyas...

saya suka sangat part nih...sedey...tengok, muka dia pon sedey ja.. :(

kalau umo saya lima tahon, sure2 saya dah aim budak nih...hohoho



tapi...
tapi...



yang paling best tentu2 la sebab ada diorang nih...



so far, enjoy jugak la cite nih...ramai yang datang dengan family....tak pon dengan kawan-kawan...
tapi kan, yang saya rasa kurang best sket kat part adam bila dah tua tu...macam kureng sesuwai sket la watak adam tua tu...kalau la diorang ganti dengan orang lain (yang lebih ensem ker) mesti lg best...tak pon bagi ja kat jalaludin hasan...huhu

hokeyh kalau sapa2 yang tak tengok lagi tue, pergi la tengok yer...sebab korang tak ley tunggu kat astro first...hanya kat pawagam sahaja yer... :p



~L.O.L~
misz

No comments:

Post a Comment